27 noiembrie, 2006

Pisicutza cooool :)

S-au nascut noi talente....:))

Invatamantul in Uniunea Europeana


Necesităţile învăţământului superior

Corina Dumitrescu
(prorector al Universităţii Creştine Dimitrie Cantemir)

O reformă reală în domeniul educaţional trebuie să aibă în vedere învăţământul de toate gradele, astfel încât pregătirea universitară să poată asigura absolvenţilor o şansă reală de integrare pe piaţa muncii, în condiţii de deplină egalitate. Obiectivul central al evaluării şi asigurării calităţii reprezintă, şi pentru România, optimizarea activităţii fiecărei instituţii de învăţământ, precum şi a sistemului de învăţământ în ansamblu.
Alinierea la principiile procesului de la Bologna presupune şi modificarea Legii învăţământului, prin care se reglementează toate aspectele educaţiei. Este necesară coroborarea tuturor normelor din învăţământul superior, adoptate după promulgarea Legii învăţământului, şi redefinirea acestora pentru a constitui un factor de stimulare a competitivităţii scolii superioare româneşti.
Avem în vedere modificarea şi completarea şi a normelor care privesc învăţământul superior particular, care sigur că are misiune şi scop comune cu învăţământul superior de stat, dar şi o puternică amprentă specifică.
Fără o autonomie totală a învăţământului în general, a celui particular, în special, sprijinul Procesului Bologna nu ar exista, iar, pe de altă parte, învăţământul superior românesc ar fi sortit eşecului.În acest context, anteproiectul "Legea învăţământului superior" trebuie să capete o formă finală, aceea de proiect de lege, abia după ce se vor fi epuizat toate formele dezbaterii publice, se vor fi implicat în primul rând universităţile şi opinia publică cu o atentă verificare a încadrării ei în concepţia validată de secole de existenţă umană a lui Montesquieu, potrivit căreia "legea nu este confecţionată, fabricată, ea se "cere" şi apare din temeiul unei necesităţi, iar ceea ce contează în primul rând este SPIRITUL LEGII"; dezbaterea publică a acestui anteproiect opinăm că ar trebui să înceapă cu definirea "spiritului" (?!) acestuia.
Ea nu constituie miza imediată a luptelor politice în momentul în care devine o miză, şi a pierdut deja vocaţia de primă instanţă de transmitere a cunoştinţelor pentru serviciul universal. Ea nu este supusă jocului economic al rentabilităţii imediate. Prin aceasta, ea se sustrage acelei dictaturi a imediatului, care ne roade până la măduvă."